رد کردن پیوندها
تأیید مدارک

تأیید مدارک

مدارک کشورهای دیگر از سوی نهادها و دادگاه‌های آلمان در بسیاری مواقع تنها در صورت تأیید اصالت آن طی روندی خاص مورد تأیید و پذیرش قرار می‌گیرند. مدارک ایرانی (به‌ عنوان مثال شناسنامه یا سند ازدواج) جهت استفاده توسط نهادهای آلمانی می‌بایست در بسیاری از مواقع به صورت تصدیق شده ارائه گردند.

 

سفارت آلمان در تهران جهت مشتری‌ مداری بیش‌تر در امر تأیید مدارک و تأیید کپی، با شرکت خدماتی همکاری می‌کند. شرکت خدماتی پس از تعیین وقت، مدارک شما را جهت فرایند جایگزین تأیید مدارک و یا تأیید کپی از شما دریافت خواهد کرد. بررسی مدارک هم‌چنان انحصاراً نزد سفارت آلمان در تهران صورت می‌پذیرد. شرکت خدماتی هیچ گونه کنترل اولیه درخواست‌ها را انجام نمی‌دهد. عودت مدارک نیز بر عهده شرکت خدماتی می‌باشد.

در حال حاضر روند تأیید مدارک 4 روز کاری زمان می‌برد. لطفاً به موقع جهت تعیین وقت اقدام نمایید، بخصوص اگر مدارک تصدیق شده را برای ارائه در زمان تعیین شده به منظور ارائه درخواست روادیدِ خود احتیاج داشته باشید.

تأیید مدارک در روز ارائه درخواست در بخش روادید دیگر امکان پذیر نمی‌باشد. در وقت تعیین شده برای ارائه درخواست روادید، باید مدارک را به صورت تصدیق شده به همراه داشته باشید.

توجه داشته باشید که روند مربوطه در ایران، یک روند جایگزین تصدیق است. در ابتدا، سند باید توسط مترجم رسمی به آلمانی ترجمه شود. فهرست مترجمین رسمی را می‌توان در اینجا یافت.

(لطفاً توجه داشته باشید که این آدرس تنها از طریق اینترنت ایران و منحصراً به زبان فارسی باز می‌شود).

در صورت وجود شک و تردید در خصوص اصالت مدرک و یا در صورتی که محتوای مدرک به وضوح نادرست باشد، امکان رد این جایگزین تصدیق وجود دارد.

تنها اسناد رسمی قابل تصدیق می‌باشند. از جمله اسناد رسمی می‌توان اشاره کرد به شناسنامه، گواهی تجرد، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، سند ملکی، پروانه کسب، کارت ملی، رضایت‌نامه عقد، کارت نظام پزشکی، مدرک تحصیلی، گواهی عدم سوء پیشینه، اسناد خودرو، گواهی‌نامه، اسناد محضری مانند وکالت‌نامه، اظهارنامه محضری و غیره.

مرحله روند جایگزین تأیید مدارک در ایران:

1- جهت تصدیق یک سند رسمی، آن را توسط یک مترجم به زبان آلمانی ترجمه می‌کنید.

     مهم: نام مترجم باید در فهرستی که توسط وزارت امور خارجه ایران تهیه شده است، عنوان شده باشد. (لطفاً توجه داشته باشید که این آدرس تنها از طریق اینترنت ایران و منحصراً به زبان فارسی باز می‌شود). آنها بعضاً پیشنهاد می‌کنند، با اخذ هزینه‌ای، تأییدیه‌های اولیه لازم توسط وزارت دادگستری و امور خارجه ایران را برای شما دریافت کنند. در صورت پذیرش این پیشنهاد، می‌توانید مرحله 2 را نادیده بگیرید.

2- شما ابتدا به وزارت دادگستری ایران و سپس به وزارت امور خارجه ایران (اداره تأیید مدارک) می‌روید و اسناد را مورد تأیید اولیه قرار می‌دهید. لطفاً توجه داشته باشید که جهت تصدیق مدارک، از زمان تأیید اولیه نباید بیش از یک سال گذشته باشد.

3- شما اقدام به گرفتن وقت از شرکت خدماتی که با سفارت آلمان در تهران همکاری می‌کند جهت انجام روند جایگزین تصدیق مدارک توسط سفارت می‌نمایید. شرکت خدماتی تعرفه پذیرش مدارک جهت تصدیق آن‌ها را محاسبه و اخذ می‌کند. هم‌چنین هزینه تأیید مدارک توسط سفارت نیز اخذ خواهد شد. لطفاً پیشاپیش در خصوص هزینه‌های مربوطه کسب اطلاع نمایید. لطفاً توجه داشته باشید که هم هزینه سفارت و هم هزینه خدمات شرکت باید در روز ارائه درخواست نزد آن به صورت نقدی و به یورو پرداخت گردند.

4- شما در تاریخ تعیین شده با تمام مدارک لازم (اصل مدارک و ترجمه‌های دارای تأییدیه‌های اولیه) در مرکز پذیرش شرکت حاضر می‌شوید. ارائه درخواست به شرکت خدماتی تنها در مرکز پذیرش تهران امکان پذیر است و نه محل دیگری مانند شعب شرکت در ترکیه و یا کشورهای دیگر.

لطفاً هم‌چنین یک نامه به زبان آلمانی، انگلیسی و یا فارسی به همراه داشته باشید که در آن دلیل احتیاج به تأیید مدارک شرح داده شده باشد.

 چنان‌چه قصد تصدیق سند ازدواج را دارید: می‌بایست اصل شناسنامه‌های زوجین (زوج و زوجه) ارائه گردد.

چنان‌چه قصد تصدیق سند طلاق را دارید: می‌بایست حداقل اصل شناسنامه یکی از طرف‌های طلاق ارائه گردد.

شرکت خدماتی برای شناسنامه‌ای که جهت اثبات و احراز هویت ارائه می‌گردد، هزینه مجزایی دریافت نمی‌کند.

چنان‌چه قصد تصدیق گواهی عدم سوء پیشینه ایرانی خود را دارید: لطفاً توجه داشته باشید که اعتبار آن نگذشته باشد (بیش از سه ماه از تاریخ صدور آن نگذشته باشد).

هم‌چنین توجه داشته باشید که اصل مدارک (بخصوص مدارک تأمین اجتماعی، وکالت‌نامه و گواهی عدم سوء پیشینه برای پزشکان) حاوی مهر و امضاء نهاد صادر کننده باشند. کپی ساده و یا رونوشت به عنوان اصل پذیرفته نمی‌شود.

5- آیا قصد دارید پیک یا نماینده‌ای را جهت انجام تأیید مدارک توسط سفارت مأمور کنید؟

الزامی به حضور شخص جهت تأیید مدارک وجود ندارد. شما می‌توانید پیک یا شخص دیگری را به عنوان نماینده خود مأمور این کار کنید. لطفاً در این راستا به موارد ذیل توجه داشته باشید:

  • هنگام رزرو نوبت باید نام پیک یا شخص مورد نظر ذکر شود.
  • پیک یا نماینده مورد نظر باید از طرف شما (متقاضی) در وقت تعیین شده نوشته‌ای غیر رسمی که در آن او را مأمور این کار می‌کنید به زبان آلمانی، انگلیسی یا فارسی (برای مثال یک ایمیل چاپ شده) و هم‌چنین کپی گذرنامه شما را به‌ همراه داشته باشد.
  • چنان‌چه پیک یا نماینده شما نتواند این مدارک را ارائه دهد، به وی اجازه ورود داده نمی‌شود.

 

در صورتی که سؤالی در این باره دارید، می‌توانید از کارشناسان ایرساگرام در همین صفحه بپرسید.

پیام بگذارید

جستجو
کشیدن